Case Sasta

Lähtötilanne ja tavoitteet

Nurmeslainen erävaatevalmistaja Sasta päätti haastaa itseään isommat kilpailijat kuten Fjällravenin. Ongelmana oli mielikuva. Sasta oli kaikessa hiljaisuudessa uudistanut mallistonsa, freesannut brändinsä ja tehnyt yhteistyötä lumilautailijoiden, naparetkeilijöiden ja modernien eränkävijöiden kanssa. Suuri yleisö kuitenkin tunsi Sastan lähinnä isoisän 40-vuotta vanhasta, tuvan nurkassa pölyisenä roikkuvasta metsästystakista. Kampanjan tavoitteeksi muodostui brändin kasvu sekä kansainväliset markkinat.

Ratkaisu

Mellakka Helsinki sai tehtäväkseen muuttaa mielikuvaa kustannustehokkaasti vastaamaan todellisuutta. Ensin loimme Sastalle tarinan, jota kertoa ja sitten istutimme Suomen tärkeimmät mediat nuotiotulille kuulemaan sitä.

Tulokset

Sasta sai huikean näkyvyyden suomalaisessa mediassa. Syyskuussa Sasta oli ”kaikkialla” ja ”kaikki” tiesivät, että Nurmeksessa tehdään maailman parhaita erävaatteita.

Sastasta kirjoittivat Helsingin Sanomat, Kauppalehti, Talouselämä, Maaseudun tulevaisuus ja Yle. Lisäksi Erä-lehti kiinnostui nuotiotulien loimussa yhdestä Mellakan muotoilemasta ydinviestistä: mullistuksellisesta Ventile-kankaasta. Erä-lehti otti Sastan Ventile-kankaasta valmistetun Peski-anorakin vertailuunsa. Voittohan siitä tuli.

Lisätietoa

Santtu Parkkonen
santtu@mellakkahelsinki.fi
+358 400 911 130