Uusi visio edistyksellisten materiaalien toimittajalle

Brändistrategia / Logo / Visuaalinen identiteetti / Brändimanuaali / Brändi-identiteetti / Brändiarkkitehtuuri / Yritysidentiteetti / Visuaalinen kommunikaatio / Brändikehitys / Brändikommunikaatio / Brändisisältö

Uskomme, että ainutlaatuisen vahvat brändit antavat meille toivoa. Oli alusta lähtien selvää, että tämä brändi pystyisi tarjoamaan visionaan ”maailman, joka kestää ikuisesti”. Kauniita materiaaleja, kestävää kehitystä ja yhteiskuntavastuuta kierrätettävien tuotteiden elinkaaren loppuun saakka – täydellinen ympyrä.

Yhteenveto

Outokummusta tuli ruostumattoman teräksen maailman markkinajohtaja ostettuaan ThyssenKruppin ruostumattomaan teräkseen erikoistuneen yksikön, Inoxumin. Tehtävänämme oli luoda uusi brändi-identiteetti ja lähestymistapa markkinointiin kahden yrityskulttuurin yhdistyessä.

Strategia

Vahvat brändit antavat meille toivoa

Keräsimme runsaasti tietoa yritysten toimintaympäristöstä, historiasta ja markkinoiden tämänhetkisestä ilmapiiristä. Loimme selkeän kuvan siitä miten nämä yritykset toimivat. Ymmärsimme, että toiminnan keskiössä on intohimo tehdä kestäviä tuotteita –oli kyseessä sitten pilvenpiirtäjä tai pieni lusikka. Suurena teemana tekemisessä on kierrätettävyys.

Uskomme, että ainutlaatuisen vahvat brändit antavat meille toivoa. Oli alusta lähtien selvää, että tämä brändi pystyisi tarjoamaan visionaan ”maailman, joka kestää ikuisesti”. Kauniita materiaaleja, kestävää kehitystä ja yhteiskuntavastuuta kierrätettävien tuotteiden elinkaaren loppuun saakka – täydellinen ympyrä.

Muotoilu

Ikuisuuden symboli

Yrityksen identiteettiä kuvastaa jatkuvuutta ja ikuisuutta symboloiva ”O”. Kiertokulkua esittävä kuvio heijastaa täten myös kierrätystä. Kuvion ruostumaton teräs, typografia ja värimaailma ilmentävät innovatiivisena ja maailman johtavana ruostumattoman teräksen ja erikoismetalliseosten asiantuntijana tunnettua Outokumpua.

Uusi fontti

Outokummun brändin uudistuksessa valittiin käyttöön myös uusi fontti. Kirjainperhe “Tee Franklin Forever” korostaa teräksen olemusta ollen “jykevää rakenteeltaan” mutta myös “inhimillistä ja luovaa” heijastaen näin uudistetun brändin ominaisuuksia ja teräsalan kaikkia puolia.

Tuloksena on fontti, jolla on sympaattinen, moderni olemus ja silti se heijastaa jotain mennyttä ja jotain tulevaa. Se on ikään kuin viittaus Outokummun pitkään historiaan ja ikonisiin maamerkkeihin aina Manhattanin Chrysler Buildingista nykypäivän Helix-siltaan Singaporessa.

Lisätietoa

Jussi Nurmio
jussi.nurmio@n2.fi
050 511 5285