Case MOI

Lähtötilanne ja tavoitteet

Suomen operaattorimarkkinoita hallitsi muutama toimija, joiden viestintä ja edut olivat hyvin samantyyppisiä keskenään. Pääroolissa olivat erilaiset paketit, kytkykaupat ja puheajan myynti. Lisäksi hinnoittelu oli vaikeaselkoista ja näin ollen uudenlaiselle toimijalle oli kysyntää. Tähän markkinarakoon luotiin uusi mobiilioperaattori Moi.

Moin mallissa yhteen tiliin (ja laskuun) saa niin monta liittymää, eli sim-korttia kuin haluaa. Samalla haluttiin muistuttaa, että talouksissa on useampia simmejä kuin tullaan ajatelleeksikaan. Kohderyhmänä ovat erityisesti Netflixin ja Uberin kaltaisia verkko- ja mobiilipalveluita käyttävät edelläkävijät ja lisäksi monia sim-kortteja tarvitsevat perheelliset ja monipäätelaitekäyttäjät Suomessa.

N2n toimeksiantona oli luoda uudelle operaattorille vahva nimi, moderni ja raikas identiteetti, helppokäyttöinen verkkopalvelu ja vetovoimainen lanseerauskampanja sekä markkinointiaineistot, joilla uusi mobiilioperaattori saataisiin lentoon.

Tavoitteena oli kasvattaa Moin tunnettuutta ja nostaa uusi operaattori harkintalistalle uutta liittymää hankittaessa. Taktinen tavoite oli kasvattaa myyntiä.

Ratkaisu

Moi on positiivinen anarkisti. Se haastaa perinteiset liittymäntarjoajat tarjoamalla modernin ja raikkaan vaihtoehdon. Moin nimi on vahva ja helposti muistettava. Se kiinnittyy suoraan toimialaan. Moin nykyaikainen ja hauska visuaalinen identiteetti erottaa sen selkeästi muista toimistoista.

Markkinointiviestinnän osalta lähdettiin kasvattamaan Moin tunnettuutta, koska se on edellytyksenä harkintalistalle pääsyyn. Systemaattisella ja taktisella online-mainonnalla kohderyhmä ohjattiin hankkimaan Moi heti.

Verkkopalvelun osalta modernius ja raikkaus näkyy palvelun karsitussa sisällössä ja yksinkertaisuudessa. Mun Moi mahdollistaa oman liittymän henkilökohtaisen hallinnan 24/7 verkossa.

Tulokset

Moi lanseerattiin onnistuneesti ja asiakkaan asettamassa aikataulussa toukokuussa 2016. Vain kaksi viikkoa lanseerauskampanjan aloittamisesta Moin tunnettuus oli nostettu lähes samalle tasolle kuin seuraavaksi suurimman toimijan, Saunalahden.

Uusien liittymien myynti saatiin nostettua tavoitetasolle n. 3 kk päästä lanseerauksesta, kun Moi:n ydintarjoama ja hinnoittelu oli viilattu kuntoon.

Lisätietoa

Roosa Rudkiewicz
roosa.rudkiewicz@n2.fi
0449066666