Deliverde

Lähtötila ja tavoitteet

DeliVerde on tunnettu yhtenä Suomen laadukkaimpien salaattien- sekä tuoreyrttien tuottajista. Heidän vaikutusalueensa oli kuitenkin jäänyt paikalliseksi, painottuen Turun seudulle vaikka potentiaalia olisi runsaasti valtakunnallisena tuottajana. Laajentaakseen toimintaansa, he kasvattivat tuotantovolyymiaan merkittävästi vastatakseen kysyntään. Valtakunnallisille markkinoille DeliVerden brändi oli kuitenkin tuntematon. DeliVerde kilpailee tuoretuotteiden premium -kategoriassa, mutta heidän brändinsä ei viestinyt tätä tavoitetta.

Ratkaisu

Kuluttajabrändinä DeliVerden uudistuksessa tärkeintä oli pakkaussuunnittelun sekä graafisen ilmeen modernisointi, sillä Deliverdelle tärkeintä on sen brändin yhdistäminen kilpailijoita laadukkaampiin tuotteisiin. Heille laatu tarkoittaa tuuheampia yrttejä ja salaatteja, luonnonmukaista kasvatusta ja parasta mahdollista makua. Tähän päästäkseen, he antavat tuotteensa kasvaa omalla nopeudellaan ilman tehostekeinoja. Tämä luo merkittävän kilpailuedun markkinoilla, joissa mahdollisimman nopea kasvatus on usein prioriteetti.

Uusi graafinen ilme viestii modernia raikkautta ja laatua. Itse tuote on pakkauksissa suuremmassa roolissa kuin aikaisemmin, ja graafisten elementtien osuus läpinäkyvässä pakkauksessa haluttiin pitää mahdollisimman pienenä: antaa tuotteen puhua puolestaan. Brändi on nyt selvästi tunnistettava sen kilpailijoista modernilla otteellaan. Yhteistyössä Mellakka Helsingin kanssa suunniteltiin brändilanseerauksen ympärille kampanja, johon valjastettiin joukko Suomen tunnetuimpia ja menestyksekkäimpiä ruokavaikuttajia sekä -bloggareita julistamaan DeliVerden laatusanomaa omissa kanavissaan.

Lisätietoa

oskari.liimatainen@n2.fi